marcel1.reismee.nl

Zonsverduistering en great barrier reef

Dinsdag had het regelmatig geregend en dacht dat het bewolkt zou blijven. Woensdag de 14de ging de wekker al om 1:00. Omdat ik deze week elke nacht rond 1:00/2:00 klaar wakker ben, was ik blij dat ik er uit kon, dus opstaan was geen probleem. Na een wandeling van een half uur kwam ik bij de haven, waar we de boot op konden. Het is zo'n 2 uur varen naar het rif en onderweg zag ik al sterren, met een mooie melkweg! Het sterrenbeeld Orion staat op z'n kop hier, leuk gezicht! En veel sterren had ik nog nooit gezien. Bij het rif aan gekomen, begon de zon al op te komen. Er waren wel wat wolken, maar het grootste deel was naar het land gedreven. Even na zonsopkomst, begon de verduistering, eerst een klein hapje. Naar mate de totaliteit naderde, werd het licht geheimzinnig en de glinstering over het water gaf een mooi effect hier aan. Toen de zon voor 70% verduisterd was schoof er een grote wolk voor de zon, spannend! Maar vlak voor de totaliteit was de wolk weer weg. Het mooiste moment was dat als het laatste stukje zon wordt afgedekt, het is dan net of iemand het licht uit doet Tijdens de totaliteit hangt er een dampend zwart gat in de lucht. Als de totaliteit weer is afgelopen, dan is het net of het licht weer aan doet. Erg indrugwekkend weer! Een amerikaan, die al 8 verduistering heeft gezien, ging vlak na de verduistering een duik maken, naar het great barrier reef. Zelf heb ik ook gesnorkeld en het koraal gezien. Maar vond het allemaal een beetje fletsjes, had meer kleur verwacht. Verder was het wel bijzonder om het great barrier reef van dichtbij te zien! Al met al een geslaagde dag!

Reacties

Reacties

Marloes

Wat fijn dat de zonsverduistering onbewolkt was! Ik had gelezen dat het overal bewolkt was in Australie maar dan was je dus precies op de goed plek! Veel plezier met de rest van je reis!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!