marcel1.reismee.nl

Cairns en slaap gebrek

Gisteren ben ik aangekomen in Townsville, na een reis van 6 uur, in een super de luxe hotel wat in verhouding vrij goedkoop was (100 euro voor een nacht), er was zelfs een was machine op de kamer, waar ik gelijk maar gebruik van heb gemaakt. Alle hostels zaten vol, voor deze nachten wou ik een kamer voor mezelf, om wat bij te kunnen slapen. De eerste 5 nachten heb ik hoogstens maar 3 uur kunnen slapen, door het tijdsverschil, steeds om 1 - 3 uur was ik klaar wakker. 1 of 2 nachten met weinig slaap is nog wel te doen, maar na 5 nachten voelde ik me net een wandelende paranoide zombie. De dag na de zonsverduisteriing ben ik in een hostel gaan slapen, bij anderen op de kamer, maar dat was geen succes, om 2:00 sliep ik licht, toen werd ik wakken van anderen die naar bed gingen, waarna ik klaarwakker was. Voordeel van een hostel is dat je gelijk contact hebt, met anderen, die vaak ook alleen reizen (en natuurlijk is het een stuk goedkoper!). Maar de afgelopen 2 nachten, heb ik heerlijk geslapen! Vanaf morgen slaap ik weer in hostels met anderen op de kamer, ben benieuwd , hoe dat gaat lopen.

Cairns is een leuk stadje in Queensland, het heeft geen strand, wel een lange bouleward, (waar je 's-nachts een wandeling kunt maken, als je niet kunt slapen). Verder heb ik weinig gedaan, was van plan nog een tour te maken naar het regenwoud, maar door het slaap gebrek, vond ik dat niet zo veel zin hebben (en zonde van het geld). Wel jammer, want het leek me erg mooi! Wel ben ik naar een kunst gallery geweest met een expositie van een australische kunstenaar, wat ik wel mooi vond.

Wat ik vooral bijzonder vind, is de sterrenhemel hier, alle sterrenbeelden die bij ons aan de zuidelijke hemel staan, staan hier op z'n kop! En een heleboel sterren heb ik nog nooit gezien, dus kan ik er ook niks van maken.

Donderdag vlieg ik naar Brisbane, een bus trip van Cairns naar Brisbane duurt 29 uur, vanuit Townsville, 29-6=23 uur! En volgens mij is een vlucht maar iets duurder, dus dan is de keus al snel gemaakt. En vanuit Brisbane, wil ik langs de Gold Coast (surfer paradise!), naar Sydney, in totaal ook 18 uur per bus.

Reacties

Reacties

Judith

Super leuk om te lezen Marcel! Heel veel plezier in Brisbane! En niet vergeten fotootjes te plaatsen he? XX

Marcel

Zal binnenkort weer eens wat foto's plaatsen

Rose

Hoi Marcel,

Ik hoop dat je weer een beetje uitgerust bent en dat je energie hebt om weer wat te ondernemen, is toch zonde anders. Grappig dat de sterren zo anders zijn dan bij ons. Wist je dat of was dat voor jou ook een verassing? Nou geniet er nog van en houdt ons op de hoogte door je verhalen.

Groetjes, Rosé

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!