marcel1.reismee.nl

Townsville

Vandaag was alweer mijn laatste dagje in Townsville, morgen vlieg ik naar Brisbane, leuk om weer naar een andere plek te gaan! Ik heb besloten om de Gold coast te skipen, zodat ik een paar dagen extra heb, in Sydney. Heb op het vliegveld een Sydney een boekje gekregen, er is zoveel te doen, ze hebben er zelfs een sterrenwacht :) Ook is het wat koeler in Sydney, het is nu hier benauwd warm.

Townsville is een wat kleiner dan Cairns, een heeft een eiland op 8 km afstand liggen, wat nogal mooi schijnt te zijn. De eerste dag ben ik op zoek gegaan naar een hostel, om de overige nachten te kunnen blijven. Dit is een leuk hostel, ik lig met allemaal Duitsers op de kamer, die hier allemaal werken. Verder de stad een beetje verkent en wat foto's gemaakt.

De tweede dag ben ik naar het lokale tropen mussuem (heerlijk in een koel aircodinied gebouw) gewees, de eerste twee zalen gingen over het vergaan van de Pandora, een schip van de engelsen, in 1700 zoveel, vlak bij het rif . Ook het leven aan boord kwam aan bod. De overige zalen gingen over de natuur in deze omgeving, een leerzaam dagje!

De dag daarna wou ik naar Magnetic island, maar omdat ze alleen al voor de veerboot al 30 dollar vroegen en het eigenlijk te warm was om iets buiten te doen, ben ik naar het zee aquarium gegaan, wat wel leuk was, maar niet echt bijzonder. Daarna naar de Castle hill gelopen, een grote heuvel in Townville, een paar mooie foto's kunnen maken.

En vandaag naar een kunst gallerie geweest, was gratis! Maar ze lieten aloleen maar aardewerk zien, niet zo mijn ding. Verder niet zoveel gedaan

Reacties

Reacties

Judith

Hey Marcellus! Je bent goed de omgeving aan het verkennen! Mooi toch dat je zoveel verschillende dingen kan zien en doen?
Ja? Is het lekker warm daar? Hier lekker Nederlands weertje. Beetje miezerig en winderig!
Nou heel veel plezier nog!!!!

Marcel

In Townsville was het benauwd warm, denk zo'n 35 graden. Nu in Brisbane is het een lekker temperatuur, denk 25 graden

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!